Pages

Ngayab Bebanten

Ngayab Bebanten

Sebelum upakara dan upacara tersebut dimulai kita harus membersihkan diri, membersihkan sarana upakara dan mengistanakan para dewa pada upakara tersebut, seperti pada upakara /bebanten:

Pelaksanaan Upacara

Sikap duduk tegak, tangan ditengadahkan diletakkan pada kedua belah lutut
Omprasada stiti siwa nirmala ya namah
Om padmasana ya namah
Om lingga purusa ya namah swaha.

Menyalakan dupa/Ambil Dupa nyalakan, ganti setiap habis

Om Ang Brahma dipastra ya namah
Om dupa amertha ya namah
Om lingga purusa ya namah sawaha.

Amusti Karana, tangan cakupkan pada dada atur nafas masuk lewat hidung

Om Ang namah
Om Ung namah
Om Ang namah

Sucikan Tangan

Om Sudhamam swaha
Om Ati sudamam swaha

Sucikan Badan, dengan sarana bunga.

Om Puspadhanta ya namah
Om Ang Ung Mang Siwa Sadha Parama siwa sabda bayu
Idep sidhanta nirwighna ya namah
Om Sidhi swaha ya namah
Om Shah wosat prayoga ya namah swaha.

Ngastawa Tirta, sesuai dengan kegunaannya

Om tirtayam tirta pawitram,
Om Gangga pawitrani ya namah swaha,
Om Ang Brahma ya namah,
Om Ung Wisnu amerta gangga ya namah,
Om Mang Iswara ya namah swaha.
(lalu siratkan kepada yang akan dibersihkan/dilukat).

Ngaturang Pabyokaunan dan Payascita.

Om bumi ginawe,
sudha bumi sudha giri,
sudha Brahman sudha sudha astu tad astu ya namah
Om sa bat a ha i, Om a ta sa ba ha I wa sin a ma ya, prayascita yan namah
Om a ta sa ba ha I na ma ya, sarwa klesa dasa maha geleh pate leteh prayascita ya namah swaha.
(lalu cemplungkan bunga ke tirta)
Om pakulun Bhatara Siwa Gni, apan sampun jangkep tengerin tri buana, mangkin ngadeg ring lis pabbiakaon muah lis padma

Ngastawa Lis, Ambil Lis lalu disucikan.

Om pakulun pangadegning janur kuning, siwa rininggiting guru utusang sang hyang bhatara dewa kalabetaning sarwa dewa mangilangaken mala papa petaka geleh sarira. Om Sidhir astu nama siwa ya.

Menjalankan Pabyakaunan, lakukan disekitar pelaksanan upacara.

Om Sang Hyang taya tanpa netra, tanpa cangkem, tanpa karna, tanpa hirung. Sang hynag taya jati sukla nirmala, sira angisuh ishin sarwa dewa, angilangaken sarwa bhuta dengen, kala ring sarwa ta kabeh, indur doh kita sarwa bhuta, kala dengen ring pada bhatara kabeh, aywa ta sira masenetan ring manussa kabe, nyah ta kita ring janur jipang sabrang melayu. Om am mam nama ya namah.

Ngaturang Prayascita, (sama seperti di atas)

Om Pratama sudha, dwitya sudha, tritya sudha, caturtya sudha, pancami sudha, sudha sudha wari astu.
Om Hrim sram man swam yam sarwa roga wighna astu winasa ya rah ong phat.
Om Hrim srim am tang sam bam im swarwa danda mala papa klesa wiansa ya namah um pahat.
Om Hrim rim srim am tang sam bam im sarwa danda mala papa klese wanasa ya rah um phat.
Om Sidhi guru srom shah wosat.
Om sarwa wighna winasa ya, sarwa klesa winasa ya, sarwa rogha winasa ya, sarwa satru winasa ya, sarwa dusta winasa ya, sarwa papa winasa ya, tad astu nama swaha.

Ngelebar Segeh, dilaksanakan saat pabiyakaonan

Pakulun sira sang kala purwa, akala sakti, sang kala peraja muka, sang bhuta preta, sang kala ngeluleng, aywa ta sira pati reroganing,
Aywa ta kita pati ulik Sali gawe,
Aywa kita amgoda manusan lan apasanakanku,
Iti tadah sajinira penek lan terasi bang,
Manawi kirang ta aturan nira durus tuku ring pasar agung, wus mangkana durus sira awali ring genag sowang-sowang, pomo pomo pomo.

Mekala Hyang

Pakulun Bhatara hyang kala, Kali, Kala Sakti Kala Petak, Kala Bang, Kala Ireng, Kala Jenar Kala Manca Warna, Kala Anggapati Kala Karogan Rogan, Kala Sepeten, sedahan Kala kanibehan, ojo sira nyengkala nyengkali manusan nira nagstiti dewa ring kahyangan sakti, reh ingsun sampun angugrahaken tadah saji ring bhatara Kala. Puniki ta bukti denira kabeh, pilih kabela nira kabeh.
Om Kala Kali byobakto ya namah.
Om ksama sampurna ya namah.
Ong Ang sarwa klesa kesama swamam ya namah swaha.
(lalu natab ke bawah dan lanjutkan ke Badan)
Om ang ung mang siwa sadha siwa parama siwa sabda bayu idep sudhanta nirwignhna ya namah. Om sidhi swasha ya namah.
Om shah wosat prayoga ya namah swaha. Swastika,( 2006:40-46).

Pasang Tri Tattwa

Om Om Siwa Tattwaya namah
Om Om Widya-tattwaya namah
Om Om Atma-tattwaya namah
Om, sujud kepada Om, elemen Siwa
Om, sujud kepada Om, elemen Pengetahuan.
Om, sujud kepada Om, elemen Atman. (Puja, 1976:251).

Bebanten Suci

Ong nama Siweya,
tan kelabetang tulah kelawan carik muang pamidi,
mogalupute ring lare roge,
suang wigene hulun aminta sih lare toge,
sih kerta nugrahe betare,
ulun amuja ri paduka betare pakulun. (Gambar, 1987:24)

Ngaturang Parayascita, ring pilinggih sami.

Pukulun sire sangkale purwe, kala sakti,
sang kala paraje muka, sang bute perete,
sang kala nguleleng, aje sire pati reroganing aje sire ulik sili gawe iki tadah saji nira, penek lan terasi bang, iki jinah satak likur,lawe satukel, menawi kirang tadahan sire, tuku sang sira ring pasar agung, pilih saka balanire,
ajaken sanaknira, rowangire, anak putunira,
anak rabinira, indah nira lunga kirangan kabeh amarah desa,
aje sire kari ring kene,
den pade kadep sidi rastu pangastu dangguru isuare nire,
sang kala byobakte ya namah suaha. (raris eteh-etehang, pangeresik tepung tawarin lis).
Ong I, be, sa, ta, he, sarwe male parayascite ye namah.
Ong se ba, ta, ha, i,
sarwe pape petake lara roge wigene parayascita ye namah,
Ong A, te, se, ba, I, wa, si, na, me, ye, sarwe kelese dase male
Genah pate leteh parayascite ye namu namah suahe.

Astawan Banten malinggih ring paruman

Ong perenamie dewa sang linggan,
Sarwe kale bute sirnam, perenamian siwe Siwar tan sarwe jagat paramoditam. (selanjutnya Ngastawa betare sami).
Ong Hyang Hyang Hyang,Sang Hyang Ayu Asihe pinakang ulun, Sire asung anugrahe ring pule pale mangilen-ilen padanira Sang Hyang samangkane puangulun inanugrahe denire Sang Hyang pasupati ide malinggih ring puncaking Gunung mahe meru ring jambu duwipe, Ong Ang Ang namah suahe, sebatahei, namasiweye.
(selanjutnya ngaturan pasucian).
Ong pakulun, ulun aminte sih nugraha ring paduka betare sakti,
manusan betare angaturaken sari pemendak,
sari pasucian sesarik, susur keramas,
lenge wangi, maduluran wastre seperadeg
maketigasan betare sinamian
miwah toye pawitre pemasuhan tangan suku,
pengeraratan ring pada betare pakulun,
Ong to ye gangge pawitre ye namah suahe.
(Gambar, 1987:8 - 14).

Ngastiti Tetebusan

Ong purna candra, purna bayu den kadi langgenging surya candra.
Mangkana tetep pageha ring bayu pramanira si Anu ring raga
walunanira anangaken pala boga, seganti-ati sabda rahayu,
anangguhana ratna kencana,
Ong sah odat ya namah swaha.

Ngaturin Betara Kukusarum

Om Hyang Hyang sukla parisudha ya namah swaha.
(selanjutnya ngaturang tirta pakuluh).
Ong pakulun sredah Betara Siwa,
Amuncar amukti sakti anibekaken tirta kamandalu,
winahan kundi manik makasudaning bwana kabeh maka uriping bwana agung bwana alit, anglebur ujar ala ipun ala mala petaka tuju teluh terenggana, desti tiwang prakasa prasama kalebur denira Siwatirta-Murti sakti.
(Siratan tirta)
Ong sidrastu ya namah swaha. (Anom, 1994:16-20)

1 komentar:

  1. Matur Suksma atas Pengetahuan yg diberikan ttg tata cara Upacara keagamaan/Yadnya.

    BalasHapus